Trebinje je jedan od rijetkih gradova u regionu koji se može pohvaliti dobrom letnjom sezonom, uprkos pandemiji korona virusa. U julu i avgustu posećenost je bila odlična, a tako je nastavljeno i u septembru, po čemu se može zaključiti da je ova destinacija, uz Neum, bila pravi turistički “hit” regiona.
Godina je počela odlično, jer je za prva dva meseca zabežen dvocifren porast turističkog prometa u odnosu na isti period prethodne godine. Međutim, nakon toga je nastupio višemesečni period pandemije COVID-19, uz potpunu obustavu turističkog prometa, što se u ekonomiji Trebinja ozbiljno osjetilo.
“Ne otkazuj svoj put u Trebinje – odloži ga”
Međutim, Turistička organizacija Trebinja nije obustavljala aktivnost, uprkos novonastaloj situaciji i teškim uslovima poslovanja. Fokus je stavljen na niz dobro osmišljenih promotivnih kampanja realizovanih samostalno ili u saradnji sa relevantnim poslovnim partnerima i saradnicima. Došlo je i do izmjene koncepta poslovanja, a aktivnosti su usmerene na domaće tržište i turističke destinacije u regionu. Učestvovali su na više stručnih video konferencija i “online” stručnih skupova na temu iznalaženja mehanizama za prevazilaženje poteškoća koje je turizmu nanela aktuelna pandemija. Prve kampanje koje smo realizovali sa TORS-om “Ne otkazuj svoj put u Trebinje – odloži ga” i “Sačuvajmo turizam zajedno”, imale su za cilj očuvanje turističke privrede Republike Srpske i uticanje na svest potencijalnih turista da svoj put u RS odlože za naredni period.
Da je kampanja uspela najbolje govore zvanični podaci o broju turističkih vaučera koje su građani Republike Srpske “potrošili” upravo u Trebinju, za koje je ove godine, zaključno sa septembrom, vladalo najveće interesovanje u RS. Posebno dobar odjek u široj turističkoj javnosti imala je promotivna akcija Turističke organizacije Trebinje pod nazivom “Ljetuj u Trebinju”, u okviru koje je uz podršku gradonačelnika Trebinja podeljeno 60 turističkih poklon vaučera, dok se za potencijalni boravak u ovom gradu prijavilo više od 10.000 zainteresovanih turista iz oko 30 zemalja.
U drugoj polovini jula, a posebno u avgustu, Trebinje je doživelo pravi turistički “bum” zbog velikog broja domaćih turista, ali i turista iz Srbije. Najveće interesovanje za ovu sezonu, uz univerzalnu i prepoznatljivu turističku ponudu, izazvao je akva park, uz ostale sadržaje u turističko–rekreativnom kompleksu “Grad sunca”, ali i prirodna i veštačka kupališta i bazeni.
„ProBUDI SE U TREBINJU – jer sunce ovdje grije jače“
U susret jeseni Turistička organizacija Trebinja pokrenula je promotivnu kampanju pod nazivom „ProBUDI SE U TREBINJU – jer sunce ovdje grije jače“, s ciljem da se potencijalni turisti pozovu da posete Trebinje i u septembru kako bi se produžila letnja turistička sezona.
Pokrenut je još jedan interesantan projekat u saradnji sa TORS-om – „Besplatne turističke ture – Upoznajmo Trebinje zajedno“, s namerom da se doprinese unapređenju turističke ponude i sadržaja u destinacijama Republike Srpske, kao i da se podrži turistička privreda koja je najviše stradala od posledica koronavirusa. Cilj ovog projekta bio je da se građani i turisti upoznaju sa turističkom ponudom i zanimljivostima grada na Trebišnjici – jedne od najatraktivnijih destinacija Srpske, ali i da se podrži rad turističkih vodiča.